Ebben az esettanulmányban bemutatjuk, hogyan érhetsz el több ezer rendelést egyetlen forgatással – akár több országban egyszerre. A Sparkl számára (korábban Love Note) már rendszeresen készítünk hirdetésvideókat szezonális és örökzöld kampányokhoz is, itt most az utóbbiból az egyik legsikeresebb hirdetésünket elemezzük ki – érzékeny adatokat mellőzve 🙂
🎬 A videó
Ezt a short videót egy általános kampányhoz készítettük, hogy egész évben tudjon futni, ne csak például karácsonykor (utóbbi ugyanúgy szükséged, de az szezonális). Minden tartalmunkat omnichannel szemlélettel készítjük, ezért négyzetes és álló formátum is rendelkezésére állt a PPC-s kollégáinknak. Az eredménye:
„TikTokon, Facebookon, Instagramon és Youtubeon együttesen 2500+ megtérülő vásárlást generált a videó, 2-3 hónap alatt.”
Bár ezt akár meg is photoshoppolhattuk volna, a Sparkl TikTok fiókjára tévedve látható, hogy csak itt a videót 12+ millióan nézték meg – sajnos nem organikusan, de ebből talán látható, hogy megérte a hirdetésére sok pénzt költeni. (különben drága mulatság lenne ennyi embert elérni, vásárlások nélkül💸)
@sparklhungary Az ajándék, ami Rólatok szól ❤️ #lovenote #lovenotehungary #egyediajándék #nekedbe #magyartiktok #évforduló #évfordulósajándék ♬ eredeti hang – SPARKL Magyarország
🎥Forgatási adatok
A helyszín az ügyfél irodája volt, a szereplő hölgyet pedig mi hoztuk. Egy ilyen forgatásnál általában:
- 3-4 videót forgatunk le,
- különböző hook-okkal, angle-ökkel,
- mindegyiket 2-4 nyelven (először a legjobban teljesítő országokra, aztán ha jól működnek hirdetésben, leforgatjuk a többire is).
Ebből a videóból 2 különböző változatot teszteltünk, ahol a nyitóképernyőn megjelenő szöveget variáltuk. Mivel általában az első 3 mp a legfontosabb egy hirdetésben, ezért mi is erre szoktunk fókuszálni.
🤔 Mitől működött?
Hazudni nem szeretünk: nem minden videónk működik ilyen jól és ez így természetes – kötelesek vagyunk új dolgokat is kipróbálni, amikből nem lesz mindig világbajnok hirdetés. De ha a legfontosabb elemek stimmelnek, akkor igen jó esélyünk van, hogy az adott videó profitábilis lesz.
Mit alkalmaztunk, amit Te is felhasználhatsz?
🪝 A hook
- több hook (első másodpercek) variáció. Hiába jó a hirdetésed, ha egyből tövábbgörgetnek. Változtathatsz a szövegen, helyszínen, szereplőn stb.
- a hook és a videó releváns a célközönségednek, ezért végig nézik. Ennél a videónál célközönség a párok voltak, akik tudják, hogy jó lenne valami egyedit, személyeset ajándékozni. Emiatt hookban szereplő szövegek olyanok voltak, amivel egyből azonosolni tudnak:
- „POV: végre személyes ajándékot adsz évfordulóra”
- “Az évfordulónkra készítettem a barátnőmnek”
⭐ A termék bemutatása
- a termék van a középpontban, de közben olyan, mintha az ajándékozó mesélne „a könyv csak rólunk szól és hogy mit imádok benne”. Itt fontos azt hangsúlyoznunk, hogy ez miért előnyös a vásárlónak, nem pedig száraz tényeket közlünk.
🚫 A problémák feloldása
- enyhít a vásárló kételyein „azóta is lapozgatja”, így jobban meggyőzzük arról, hogy értékelni fogják az ajándékot, nem csak porosodik majd a fiók alján. Erre használhatsz még véleményeket, garanciát, szállítási infókat – a cél, hogy a vásárlóban felmerült legerősebb kérdéseket megválaszoljuk. (Tetszeni fog neki? Jó a minősége? Nem átverés? Ideér péntekig?)
📣 Call to Action
- Konkrét CTA (Call to Action) a videó végén: „Szerezz örömet egyedi ajándékkal! lovenote.hu” . Ennek hiányában rengeteg vásárlót veszthetsz, hiszen ha nem mondod meg az embereknek mit csináljanak, akkor a legtöbben nem is fogják.
🔥 Extrák:
- Trending zene
- jó szereplő
🤷 Ez nekem is működhet?
Egy jól felépített hirdetésvideó milliókat hoz a konyhára már egy KKV-nál is, de a megfelelő skálázás nem sikerülhet a következők nélkül az e-kereskedelemben:
- a piac által validált és egészséges marginnal rendelkező termék, ajánlat (ha nem vagy biztos hogy jó ajánlatod van, ajánljuk Alex Hormozi 100 Million Dollar Offers könyvét)
- jól konvertáló landing page (ideális esetben 3% felett)
- gyors szállítás és ügyfélszolgálat
❗Mindaddig amíg ezek nem állnak rendelkezésre, hosszabb távon nem tud futni egy hirdetés, mert:
- a kellő margin/érdeklődés hiányában nem tudjuk növelni a költést. Ha Te egy vásárlásra például max. 1000 Ft-nyi hirdetéssel számolsz, akkor az nehezen megvalósítható milliós költésnél.
- egy 0-1% között konvertáló weboldalnál nehéz nagy bevételt elérni, hiszen itt elsősorban nem hirdetési gondok lesznek. Ha 1%-ról például sikerül 2%-ra feltornázni a konverziós arányt (azaz 100 emberből nem 1, hanem 2 vásárol), azzal már sokkal nagyobb terünk van hirdetni, hiszen 2x annyit költhetünk egyetlen vásárlásra.
- ha a vásárlók nem kapják meg időben a csomagjukat és válasz sem érkezik a márkától, akkor ez hamar meg fog látszani az értékeléseiden is, emiatt az új érdeklődők konverziós aránya jelentősen be fog zuhanni
👉 Ha viszont a terméked és az infrastruktúrád jó, akkor a folyamatosan tesztelt, új hirdetésvideók jelenthetik a következő ugródeszkát számodra.
Remélhetőleg hasznos az esettanulmány és sikerül a saját márkád videóit is felturbózni vagy legalább inspirálódni. Ha pedig már évi 60 millió forintos forgalom felett növekednél, de kiszerveznéd a videók gyártását és akár hirdetését, akkor foglalj hozzánk egy ingyenes konzultációt a lenti gombra kattintva.
- TikTok
- Hirdetés
- Fotózás
- UGC